Vrijdag 28 januari 2022

EsportsX

De #1 esports & gaming conferentie van de Benelux

In de afgelopen vijf jaar zijn al meer dan 2.500 marketeers, beleidsbepalers, topmanagers en andere vertegenwoordigers bij elkaar gekomen tijdens EsportsX. Op vrijdag 28 januari 2022 staat de jubileumeditie op het programma en pakt de grootste esports & gaming business conferentie uit! Meer internationale sprekers, meer kennissessies, meer topmerken en een nog grotere samenkomst van alle betrokkenen uit de industrie en daarbuiten! Leer in 1 dag alle praktische (marketing)kennis over deze snelgroeiende industrie.

Video afspelen

Sfeerimpressie laatste editie

Jubileum: 5e editie!

Sluit je direct aan bij hét esports & gaming business netwerk van meer dan 500+ professionals. Laat je verbazen en inspireren door praktijkcases & verdiepende kennissessies van toporganisaties zoals BMW, KPN, Pathé, 433 en Team Liquid.

Reserveer nu je plek en krijg in één dag toegang tot:

Dé trends en marktkansen van 2022
Exclusieve learnings van afgeronde campagnes & sponsorships
Netwerk van 500+ organisaties die hun kansen in esports onderzoeken
Praktische college formats voor je persoonlijke marketingplan
Veel beleving en fun zoals je dat verwacht van een gaming conferentie

Join de EsportsX community net als

Voor wie?

Ieder jaar komen de belangrijkste stakeholders uit de industrie samen met topmerken om de nieuwste trends en kansen met elkaar te delen. Deze kennis- en netwerkdag is speciaal ingericht voor marketeers, beleidsbepalers, eventspecialisten en sponsormanagers die de slag om de nieuwe generatie willen winnen! Of je nu in de onderzoekende fase bent of al de keuze hebt gemaakt om je strategie te versterken met esports, gaming en gamification.

Gun jezelf een heel nieuw veld aan marketingmogelijkheden voor jouw organisatie.

Start 2022 met een voorsprong!

Sprekers met vergelijkbare functies als jij vertellen hoe zij esports & gaming in gaan zetten in 2022 voor verschillende doeleinden zoals imagoverandering, groter bereik, recruitment, sportbeleid of conversieverhoging.

In de afgelopen 2 jaar heeft de groei van gaming een extra versnelling gekregen. Mensen praten, spelen en lezen meer over gaming dan ooit! Voor merken wordt de relatie met gamers en jongeren van steeds groter strategisch belang. Pak deze kans en kickstart ‘jouw’ 2022!

Sprekers

More to come….

Vertrouwd door professionals

Elk jaar komen de belangrijkste stakeholders uit de industrie samen met topmerken om de nieuwste trends en kansen met elkaar te delen. Deze kennis- en netwerkdag is speciaal ingericht voor marketeers, beleidsbepalers, eventspecialisten en sponsormanagers die de slag om de nieuwe generatie willen winnen! Of je nu in de onderzoekende fase bent of al de keuze hebt gemaakt om je strategie te versterken met esports, gaming en gamification. Voeg jezelf in één klap toe aan het netwerk binnen esports & gaming en gun jezelf een heel nieuwe veld aan marketingmogelijkheden voor jouw organisatie.

The time is now!

Voelt de wereld van esports & gaming soms overweldigend maar toch ongrijpbaar. Daar komt verandering in! Sprekers met dezelfde functies als jij vertellen hoe zij esports & gaming in hebben gezet voor verschillende doeleinden zoals imagoverandering, groter bereik, recruitment, sportbeleid of conversieverhoging. 

In de afgelopen 2 jaar heeft de groei van gaming een extra versnelling gekregen. Mensen praten, spelen en lezen meer over gaming dan ooit! Voor merken wordt de relatie met gamers en jongeren van steeds groter strategisch belang. Het vertegenwoordigd een doelgroep van potentiële klanten en fans die je als professional niet wil missen. Het is nu tijd om jezelf als organisatie voor te stellen aan deze sterk groeiende doelgroep. 

Thema's & programma routes

Speciaal ingericht op jouw ontwikkelgebieden en behoeftes

headphone

Brands &
Sponsorships

Jouw merk via een contentcategorie zoals esports & gaming laten kennismaken met een nieuwe doelgroep klinkt als muziek in de oren. Maar hoe creëer je jouw gamingstrategie met de campagnes die recht tussen de ogen van de doelgroep terechtkomen. Ontdek hoe het esports & gaming landschap zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en waar voor jou de grootste groeikansen liggen. 

Crown

Doelgroepen &
communities

De esports & gaming doelgroep staat voor jong, digitaal, grenzeloos en extreem divers. Welke doelgroep en welke game(s) passen nu het beste bij de toekomst en doelstellingen van jouw organisatie. Krijg een totaaloverzicht van eigenschappen, interesses en behoeftes waar jij als professional direct op in kan spelen. Start 2022 met een duurzame (digitale) relatie met de nieuwe generaties.

Diamond

Sport &
local footprint

Sport en esports zijn haast niet meer los van elkaar te zien. De sportindustrie beweegt zich steeds meer en meer richting de digitale vormen van sporten. Soms als einddoel maar vaker als middel om de sport ook te blijven introduceren aan de jongeren doelgroepen. Krijg inzicht in hoe andere sportbonden, rechtenhouders of andere sportorganisaties esports & gaming implementeren in hun ‘future proof’ strategie.   

Flags

Talentontwikkeling &
recruitment

De vraag naar talent bij organisaties groeit met de dag. De onderscheidende factor ontbreekt en recruiters krijgen moeilijk grip op de kanalen waarop talenten zich bevinden. Laat je inspireren door afgeronde arbeidsmarktcommunicatie en recruitmentcampagnes die echt meer werknemers hebben opgeleverd via esports & gaming. 

Brands & sponsorships

Je merk via een contentcategorie zoals esports & gaming laten kennismaken met een nieuwe doelgroep klinkt voor een professional als muziek in de oren. Maar hoe creëer je jouw gamingstrategie met de campagnes die recht tussen de ogen van de doelgroep terechtkomen. Ontdek hoe het esports & gaming landschap zich de afgelopen jaren heeft ontwikkeld en waar voor jou de grootste groeikansen liggen. 

  • Krijg inzicht in het businessmodel en ecosysteem van esports.
  • Waar en hoe je esports kan inpluggen in je bestaande (marketing) strategie?
  • Leer van afgeronde partnerships, campagnes en merkactivaties.
  • Raak geïnspireerd door nieuwe vormen van sponsoractivaties in esports & gaming.

Doelgroepen & communities

De esports & gaming doelgroep staat voor jong, divers, digitaal, grenzeloos en extreem divers. Welke doelgroep en welke game(s) passen nu het beste bij de toekomst en doelstellingen van jouw organisatie. Krijg een totaaloverzicht van eigenschappen, interesses en behoeftes waar jij als professional direct op in kan spelen. Start een duurzame (digitale) relatie met de nieuwe generaties.

  • Leer waarom gaming de attentie van jongeren domineert.
  • Welke games en doelgroepen passen bij mijn organisatie?
  • Kom erachter binnen welke (digitale) domeinen deze doelgroepen zich bevinden.
  • Krijg praktische tools om de meest effectieve en waarde versterkende kennismaking te realiseren.

Sports & local impact

Sport en esports zijn haast niet meer los van elkaar te zien. De sportindustrie beweegt zich steeds meer en meer richting de digitale vormen van sporten. Soms als einddoel maar vaker als middel om de sport ook te blijven introduceren aan de jongeren doelgroepen. Krijg inzicht in hoe andere sportbonden, rechtenhouders of andere sportorganisaties esports & gaming implementeren in hun strategieën.   

  • Waar liggen de combinaties tussen jouw sport en esports?
  • Hoe creëer je een strategie om via gaming meer leden en fans te binden?
  • Leer welke next generation marketing tools de sport kan gebruiken.
  • Ontdek hoe esports & gaming duurzaam het sportbeleid kan versterken.

Talentontwikkeling & recruitment

De vraag naar talent bij organisaties groeit met de dag. De onderscheidende factor ontbreekt en recruiters krijgen moeilijk grip op de kanalen waarop talenten zich bevinden. Laat je inspireren door afgeronde arbeidsmarktcommunicatie en recruitmentcampagnes die echt meer werknemers hebben opgeleverd via esports & gaming. 

  • Hoe gaming integreren in recruitment en marketing strategieën?
  • Digitale audiences aanmaken en je vijver vergroten van potentiële werknemers.
  • Inzicht in succesvolle nationale partner assets en lokale initiatieven.
  • Een altijd relevante arbeidscommunicatie journey opzetten via gaming

Download gratis 1e hoofdstuk esports & gaming boek

EsportsX heeft geeft je gratis de mogelijkheid om het eerste hoofdstuk te downloaden van Levell-up. Level-up is met meer dan 260 pagina’s je ultieme ‘gids’ door het landschap van esports & gaming. Leer via uitgebreide casussen, uiteenzettingen van het ecosysteem, praktische handvatten en interviews meer over de kansen en mogelijkheden van esports & gaming.

Download hier nu gratis het eerste hoofdstuk:

Tickets

Lazy bird

€129,-

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

Groepsticket 3+1

€399,-

Regular ticket

€229,-

Lazy bird

€129,-

  •  
  • ✔ Ticket voor één persoon
  • ✔ 35+ kennissessies & keynotes
  • ✔ 1-op-1 netwerk met 500+ deelnemers
  • ✔ Persoonlijk aanpasbaar programma
  • ✔ Toegang tot live sprekers Q&A’s
  • ✔ Koffie/thee, lunch
  • ✔ Netwerkborrel
Dagen
Uren
Minuten
Seconden

Groepsticket 3+1

€399,-

  • ✔ 67% korting!
  • ✔ Tickets voor 4 personen 
  • ✔ 35+ kennissessies & keynotes
  • ✔ 1-op-1 netwerk met 500+ deelnemers
  • ✔ Persoonlijk aanpasbaar programma
  • ✔ Toegang tot live sprekers Q&A’s
  • ✔ Koffie/thee, lunch
  • ✔ Netwerkborrel

Regular ticket

€229,-

  •  
  • ✔ Ticket voor één persoon
  • ✔ 35+ kennissessies & keynotes
  • ✔ 1-op-1 netwerk met 500+ deelnemers
  • ✔ Persoonlijk aanpasbaar programma
  • ✔ Toegang tot live sprekers Q&A’s
  • ✔ Koffie/thee, lunch
  • ✔ Netwerkborrel
Rolf van Dijk
Accountmanager bij PSV
Ik heb EsportsX als een kwalitatief hoogwaardig event ervaren met sprekers van topmerken, die actief zijn in de wereld van esports. Naast de opgedane kennis omtrent trends & ontwikkelingen, ben ik vooral huiswaarts gekeerd met een interessante uitbreiding van mijn zakelijk netwerk.
Age Sluis
Director Partnerships bij Talpa Network
Esportsx is de perfecte plek om bij te blijven in de zich snel ontwikkelende wereld van gaming en esports. De combinatie van inspiratie en inhoud maakt het de moeite waard voor elke next gen marketeer.
Previous
Next

Sfeerimpressie